Testimoni Produk

Anak-Anak Salindah (Koleksi 5)

salindah set hamil & set bersalin. Anak Cergas & CerdasPasangan: Pn. Noorhasline & En. Mohamad Zukhairi Anak: Mohamad Hasif Fikri (5 bulan) Tarikh Bersalin: 8 Mac 2009

Saya telah diperkenalkan SALINDAH oleh ibu saudara saya sebelum saya mengandung lagi. Beliau menceritakan pengalaman mudah bersalin anaknya yang ketiga.

Sebelum ini ibu saudara saya mengalami pelbagai komplikasi setiap kali mengandung sehinggalah dia menemui SALINDAH. Anaknya juga berbeza dari adik beradik yang lain iaitu sangat bijak dan cergas. Saya menggunakan (anak pertama) SALINDAH sejak usia kandungan 3 bulan lagi. Alhamdulillah saya kurang mengalami alahan yang teruk dan pernah muntah hanya sekali sahaja sepanjang mengandung.

Ketika melahirkan pun sangat bukaan cepat terbuka. Selepas bersalin, saya rasa bertenaga. Anak lelaki saya memiliki kulit sangat putih kemerah-merahan, tulang yang keras, mengangkat kepala pada usia 2 hari, kepala tegak pada usia 3 bulan, meniarap pada usia 3 bln, dan mula melonjak-lonjak kaki pada usia sebulan.

Sekarang usia anak saya 5 bulan. Perkembangannya sangat baik, pintar dan keletah serta aktif. Saya banyak mengesyorkan SALINDAH pada rakan2 di tempat kerja. Sekarang saya menggunakan Growellsebagai makanan tambahan anak saya.Insyaallah anak yang kedua dan seterusnya saya akan menggunakan SALINDAH. Bersyukur pada Allah Taala dan Terima kasih SALINDAH kerana menjadikan pengalaman bergelar ibu menjadi saat terindah.

Tarikh Kiriman: 23/08/2009 Nota: Ayat asal tidak diedit.

 Mabuk TerukPasangan: Pn. Norazleen Binti Rijaluddin & En. Hairul Azhar Bin Abdul Rahman Anak: Muhammad Harith Aiman (3 Bulan)

Saya mengetahui mengenai SALINDAH ini dari internet. Masa itu saya baru disahkan mengandung 9 minggu. Kebetulan ada kakak di office saya pernah menggunakan SALINDAH. Begitu juga seorang jiran depan rumah saya. Saya mula makan bila masuk 3 bulan mengandung. Saya alami mabuk yang teruk selama 6 bulan. Kata orang apabila menggunakan SALINDAH akan hilang mabuk tapi saya masih mabuk teruk tapi meneruskan juga memakan SALINDAH. Walaupun hasilnya saya tidak nampak semasa mengandung tapi saya dapat lihat hasilnya semasa mula sakit hendak bersalin.

Saya sakit tidak lama. Bukaan dari 2cm hingga ke 10cm hanya dalam masa sejam lebih. Saya hanya masuk labour room tidak sampai 10 minit pastu keluarlah babyku yg comel. Masa di hospital ramai yang memuji kulit Aiman bersih. Hingga la sekarang kulit aiman licin. Alhamdulillah dia tak ade masalah ruam. Walaupun Aiman baru 3 bulan dia sudah pandai tengok tv. Sudah boleh nak meniarap. melonjak sejak umur 2 minggu lagi. Kuat betul tulangnya. Ramai orang tegur tak sangka anak saya baru 3 bulan sebab nampak cerdiknya macam sudah 8 bulan lebih. Dia pun tak banyak ragam. Insya Allah nextmengandung saya akan ambil SALINDAH lagi.

Tarikh Kiriman: 09/07/2009 Nota: Ayat asal tidak diedit.

 Guna Salindah Atas Sokongan SuamiPasangan: En. Mohd Zulkarnain Bin Mohd Daud & Pn. Nor Isnaini binti Bahrim Anak: Nur Fasha Shahira binti Mohd Zulkarnain 

Sewaktu saya mengandung sebulan, saya mengalami muntah-muntah yang teruk, sakit kepala dan badan sering terasa lemah. Atas kasih sayang suami, dia telah memperkenalkan Set Bersalin SALINDAH kepada saya. Pada mulanya saya agak ragu-ragu dengan Set Bersalin SALINDAH ini kerana ia agak baru pada saya tapi setelah suami memberi sokongan penuh, saya pun mengambil keputusan untuk mencuba Set Bersalin SALINDAH. Boleh dikatakan ia adalah ubat yang paling mujarab, sebelum ini saya tidak pernah merasakan satu kelainan pada sistem tubuh saya sebelum memakan ubat ini. Saya dapati diri saya berasa cergas dan bersemangat untuk melakukan kerja-kerja harian. Kini, usia anak saya adalah 9 bulan dan kulitnya bersih, aktif, cepat belajar sesuatu, mempunyai tulang yang kuat dan comel…kepada ibu-ibu yang mengandung, saya sarankan cuba Set Bersalin SALINDAH. Anda akan terasa keistimewaannya. Terima kasih SALINDAH!

Tarikh Kiriman: 18/06/2009 Nota: Ayat asal tidak diedit.

 . Kurang AlahanIbu: Pn. Zuriani binti Mohammed Zain, Putrajaya

Anak Kedua: Nur Sufi Zulaikha binti Mohd Tarmizi

Anak Pertama: Nur Sufi Sufiyya binti Mohd Tarmizi

  

Saya mengambil produk SALINDAH se awal 2 bulan kehamilan hinggalah saat melahirkan. Hasilnya saya lebih bertenaga semasa mengandung dan kurang alahan. Kesakitan semasa melahirkan juga tidak lama. Saya mudah untuk bersalin. Anak-anak saya lahir dengan sihat dan memiliki rambut yang hitam lebat dan kulit yang bersih dan cantik. Anak sulung saya kini berusia 2 thn 5 bulan dan yang bongsu berusia 6 bulan. Kedua-duanya memiliki daya fikiran yang cergas dan mudah memahami perkara baru. Saya mengesyorkan produk ini kepada rakan-rakan kerana produk ini sungguh istimewa.

Tarikh Kiriman: 20/05/2009 Nota: Ayat asal tidak diedit.

 Anak Salindah: Lain Dari Yang Lain  Puas Hati Dengan Set SalindahPasangan: Pn. Norhana Sharany & En. Hafizi Zainal Abidin Anak: Muhammad Hafizul Haniff b. Hafizi (6 Bulan)

Saya telah membuat keputusan untuk mengambil set mengandung SALINDAH selepas melihat sendiri kakak saya mengambilnya semasa mengandung kedua-dua orang anaknya. Selepas merasai sendiri kehebatan Set mengandung SALINDAH baru saya tahu kenapa kakak saya sentiasa ceria dan sihat masa mengandung.

Alhamdulillah saya tiada alahan dan sentiasa aktif serta memandu sendiri ke tempat kerja sehingga saat hari bersalin.

Syukur kerana saya turun tanda semasa di rumah. Saya relax saja dan sempat makan sebelum suami bawa ke hospital. Bermalam sehari di hospital dan esoknya saya bersalin dengan mudah . Muhammad Hafizul Haniff lahir dengan kulit yang cantik bersih dan tidak kena pengakit kuning.

Semasa dalam pantang Haniff mudah untuk dimandikan kerana kakinya dapat berdiri. Sekarang Haniff dah mencecah 6 bulan dan semakin aktif, cerdik dan cepat belajar.

Sekarang saya sedang mengandung lagi dan akan mengamalkan set SALINDAH bila kandungan masuk 3 bulan. Kakak saya yang sedang hamil anak ke 3 sudah pun mengamalkannya sekarang. Kakak ipar saya yang belum pernah mencuba turut berminat memilih set SALINDAH. Kami amat berpuas hati dengan Set SALINDAH.

Tarikh Kiriman: 06/04/2009

 .Salindah Set LengkapPasangan: Pn. Sarwina Binti Abdul Rahman & En. Ishamrizull Bin Ismail Anak: Hana Sofea Humaira Binti Ishamrizull (2 Bulan)

Saya disahkan hamil pada April 2008 pada masa tu kandungan saya baru mencecah sebulan lebih. Atas rasa risau kesihatan diri dan anak di dalam kandungan saya mengamalkan set lengkap SALINDAH sejak kandungan saya berusia 12 minggu. Alhamdulillah sejak mengandung sehingga kelahiran saya tidak mengalami sebarang alahan dan sebarang sakit kronik walaupun saya mengidap asma yang kronik.

SALINDAH memang menakjubkan. Selepas kelahiran pada 19/01/2009, saya terus mengamalkan Set SALINDAH Selepas Bersalin. Alhamdulillah sepanjang dalam pantang saya tidak mengalami sakit batu meriyan yang dikatakan teramat sakit apabila kena. Paling menakjubkan anak saya sejak lahir boleh mengangkat kepalanya sendiri. Tulangnya keras seperti bayi selepas pantang. sehingga doktor pakar yang menyambut kelahiran Sofea terkejut melihatnya boleh berpaling kiri dan kanan tanpa perlu dipegang kepalanya. Sekarang sofea sudah masuk 2 bulan dan telah boleh meniarap sendiri. Terima kasih SALINDAH.

Sekarang saya sedang menggunakan EXAMO, Growell dan Susu BIO-LAC untuk sofea membesar dengan sihat, aktif dan pintar… Insya’Allah…Tarikh Kiriman: 21/03/2009 Salindah & ExamoPasangan: Pn. Siti Sa’adiah Adam & En. Mohd Soffi Mohd Yusoff Anak: Nur Arissa Soffea Mohd Soffi (11 bulan)

Saya mengamalkan SALINDAH sejak usia kandungan 13 minggu. Sepanjang kehamilan saya tidak mengalami alahan dan rasa sihat sentiasa. Alhamdulillah saya melahirkan Arissa pada malam Jumaat 3 April 2008 dengan berat 3.17kg.

Saya tidak mengalami sakit yang lama. Dengan hanya turun tanda-tanda pendarahan yang sikit saya ke hospital dan tidak sampai sejam saya selamat melahirkan anak sulung saya. Kawan-kawan pun hairan sebab pengalaman mereka terpaksa menanggung sakit yang agak lama untuk bersalin.

Kini Arissa sudah pun berusia 11 bulan dan saya berikannya EXAMO. Walaupun usianya baru 11 bulan. tetapi dia nampak cerdik dan cepat belajar sesuatu. Insya’Allah, jika ada rezeki untuk hamil anak yang ke dua, saya akan mengambil SALINDAH lagi sebagai makanan tambahan. Terima kasih SALINDAH.

Tarikh Kiriman: 12/03/2009

 Anak-anakkuPasangan: Pn. Rubiatun binti Ahmad & En. Nor’Azmi bin Mohd BukariAnak: 1) Muhammad Nazmi Hazim bin Nor’Azmi ( 2 thn 3 bln) 2) Nur Najlaa Haifa Bt Nor’Azmi (4 bln)

Alhamdulillah, dengan produk Edaran Salindah ini, anak-anak dan keluarga sihat. Anak saya yang sulung Hazim, saya berikan susu BIO-LAC dan juga EXAMO. Bila hazim demam atau selsema saya berikannya susu BIO-LAC dan demamnya cepat reda. Begitu juga dengan EXAMO. Hazim begitu aktif dah cepat memahami dan pertuturannya juga baik. Saya mengamalkan SALINDAH bila saya mengandung anak kedua. Sepanjang tempoh kehamilan saya sihat dah aktif. Bersalin pun mudah. Dengan kulit yang cantik dan sekarang Haifa sudah boleh meniarap dan jarang meragam. Terima kasih SALINDAH.

Tarikh Kiriman: 06/08/2008

 Anakku yang cergas dan cerdasIbu: Puan Awatif Hashim (Dari Iskandariah, Mesir) Anak: Ahmad ASy-Syathibi b. Ahmad Mustafarudin

Assalamualaikum.. Saya Puan Awatif Hashim dari Iskandariah, Mesir.. Saya mula mengambil SALINDAH apabila kandungan mencecah 3 bulan. Pada mulanya saya tidak tahu langsung mengenai SALINDAH namun selepas disyorkan oleh ibu mertua saya amat hargai akan keberkesanannya. saya aktif ke kuliah walaupun sedang sarat. Alhamdulillah… anak saya, Ahmad ASy-Syathibi b. Ahmad Mustafarudin selamat dilahirkan lebih kurang 30 minit.

Sakarang usianya sudah 5 bulan.

Perkembangan fizikalnya sangat pantas.

Dia sudah pandai merangkak tepat usianya 5 bulan. saya menyedari hal ini apabila meninggalkannya sekejap dan meletakkan mangkuk makanannya jauh di hadapannya.

Walaubagaimanapun Syathibi sudah memasukkan tangannya ke dalam mangkuk dengan pantas tanpa saya sedari! Hal ini amat mengagumkan saya lebih-lebih lagi dia sudah pandai mengangkat kepala semenjak dilahirkan. Malah, pada umurnya 3 bulan dia sudah pandai meniarap dan mengguling-gulingkan badan. Keletahnya seolah-olah bukan pada usianya yang sebenar.

Ramai yang kagum melihatnya sehingga ada yang meneka umurnya sudah 10 bulan. Saya sungguh berbangga kerana mempunyai anak yang sihat dan cerdas. SALINDAH sememangnya tidak mengecewakan saya dengan berkat doa kepada Allah S.W.T. Semoga anakku menjadi seorang ulamak warasatul anbia’. Ameen.. .

Tarikh Kiriman: 26/07/2008

.Bayiku Seindah SalindahPasangan: Siti Zubaidah binti Dol muin & Norhanazid Bin Musa Anak: Siti Nuralya Alysa binti Norhanazid

Bayi comelku dilahirkan tanpa masalah PENYAKIT KUNING yang begitu kerap menyerang semua bayi. Alhamdulillah…inilah kesan kebaikan SALINDAH yang saya gunakan sejak kandungan berusia 3 bulan hingga melahirkan. Sehingga kini setelah memasuki usia bayi 3 bulan setengah tiada mengalami masalah demam atau lain-lain. Yang paling best tu selepas injection pun baby still maintain jer… Selain dari tulang yang kuat dan kulit yang halus ternyata SALINDAH membawa banyak kebaikan untuk kami sekeluarga.

Tarikh Kiriman: 25/07/2008

 .Anakku SayangIbu: Rahmah Ibrahim Anak: Fara Farisya Fahimi

Lahir pada 19/11/2003 selepas doktor mengeluarkannya, matanya terus terbuka dan hilang rasa sakit bersalin. Terima kasih SALINDAH.

* Foto diterima melalui MMS. Terima kasih atas sumbangan Pn. Rahmah.

  Anak Yang AktifIbu: Ismaroni Binti Hussin Anak: Nur Batrisyia Husna Binti Norman

Saya dikenalkan dengan produk SALINDAH oleh kawan saya. Saya mengamalkan SALINDAH dari awal sampai masa untuk melahirkan. Ternyata SALINDAH amat berkesan. Walaupun melahirkan anak sulong tapi tidak merasakan kesakitan yang lama untuk melahirkan anak saya. Sekarang Husna berumur 1 tahun 3 bulan. Sepanjang tempoh tersebut, Husna jarang terkena penyakit dan sangat aktif. Saya pun mengensyorkan kepada kawan-kawan saya yang sedang hamil sekarang dan saya akan terus menggunakan SALINDAH untuk kehamilan yang akan datang, Insya’allah.

. Anakku SayangPasangan: Pn. Juraidah Ab. Rahman & En. Badri Sham Ahmad Anak: Adam Iskandar

Alhamdullilah…Saya telah selamat melahirkan bayi pertama. Semasa mengandung saya mengamalkan produk SALINDAH. Alhamdullillah, produk itu sesuai dengan saya. Keadaan kesihatan dan kandungan saya amat baik sepanjang tempoh kehamilan. Saya juga tidak mengalami alahan yang teruk. Selera makan juga bertambah sehingga hampir melahirkan.Walaupun terlewat daripada jangkaan bersalin, bayi saya amat sihat dan dia juga tidak mengalami jaundis. Sekarang usianya sudah 4 bulan dengan berat badan 7.2kg.

.ComelnyaIbu: Pn. Rita binti Darmansah Anak: Farisha bt Fazrul Haqimi Reimi

Tidak sia-sia saya mengamalkan SALINDAH SET LENGKAP. Selain tidak merasa sakit bersalin (semasa menunggu laluan buka hingga 5cm, rasa sakit tidak terasa) baby lahirpun tak kena kuning. Selain dari baby lahir sihat, perkembangan baby begitu cepat dan tidak ada ragam tangis malam. Lepas bersalin badan saya begitu bertenaga… seolah-olah bukan baru lepas bersalin. Saat menunggu kelahiran saya begitu tenang sekali tanpa merasa takut, risau atau gentar. Terima kasih SALINDAHkerana menjadikan pengalamanku dari mula mengandung (baby pertama) hingga bersalin begitu indah sekali.

.Teruja menggunakan SALINDAHPasangan: Suzaina Liza Bt Ahmad & Mohd Nazira B Md Isa Anak: Muhammad Adib & Auni Athirah (Kembar sepasang, tarikh lahir: 28 Mei 2007)

Aku mengenali SALINDAH Melalui kawan yang pernah menggunakan produk ini. Apabila aku disahkan mengandung dan diberitahu oleh doktor kandungan ku kembar aku lebih teruja untuk menggunakan produk SALINDAH. Ketika mengandung kandungan dan kesihatanku baik dan aku dapat bekerja sehingga hari terakhir sebelum aku hendak bersalin. Aku dapat melahirnya anak kembarku secara normal.

Kini anak-anakku sudah berusia 6 bulan, mereka aktif, sihat dan jarang sakit. Kulit mereka juga bersih. Aku amat berpuas hati dengan produk ini. Terima kasih SALINDAH.

 Penantian Selama 9 Tahun…Pasangan: En. Ahmad Ridzwan & Pn. Norazian Anak: Muhammad Arief Nuqman

“Assalamualaikum, terima kasih SALINDAH. Kini anak kami telah berusia 5 bulan pada 8 hb November 2007. Berkat kesabaran dan doa, kami menunggu kelahiran Muhammad Arief Nuqman selama 9 tahun. Anak kami sihat seperti yang dihajati.

Penggunaan Salindah seperti yang disyorkan, isteri saya tidak mengalami sebarang alahan dan bertenaga sepanjang kehamilan.

Bagi Muhammad Arief Nuqman, tiada masalah, meragam, tulangnya kuat dan kini mula mahu duduk dan tersenyum. Kalau dilihat pada tubuhnya, tidak seperti usianya. Pada raya yang lalu (Oktober 2007) ramai yang tidak menyangka usianya baru 4 bulan. Ramai kalangan rakan dan saudara-mara ingin mencuba SALINDAH.”

- En. Ahmad Ridzwan  .

“Perbezaan selepas makan set SALINDAH lepas bersalin amat ketara berbanding set jamu. Saya lebih bertenaga walaupun berjaga malam untuk menyusu, waktu siang di pejabat saya kurang mengantuk, saya lebih ceria dan aktif justeru badan cepat langsing. Kini saya menggalakkan kawan-kawan saya yang mengandung mengambil set SALINDAH.”

- Pn. Norazian

.Bersalin MudahIbu: Siti Hajar Bt Razali Anak: Siti Sufiyyah Hanis Bt Mohd Hisham

“Seawal kandungan 12minggu saya dah ambil SALINDAH. Memang SALINDAH untuk kebaikan ibu dan bayi. Tak susah lahirkan Siti Sufiyyah Hanis. Sampai 2 jururawat terpaksa cek untuk buat perbandingan. Jalan dah buka 7cm tapi masih tak terasa sakit. Alhamdulillah, saya selamat lahirkan Sufi pada 12.45pm (11/03/07). Untuk bayi pula, Sufi jarang demam, dan ramai yang kata dia nampak cerdik bila diagah. Dia juga jarang meragam.”

. SALINDAH – produk istimewa dan wajar diambil oleh semua ibu-ibu hamilIbu: Zuriani binti Mohammed Zain Anak: Nur Sufi Sufiyya binti Mohd Tarmizi Tarikh Lahir: 26 Disember 2006

Anak saya lahir dengan kulit yang cantik. Ramai yang memuji kulit anak saya yang bersih. Saya mengamalkan SALINDAH sedari kandungan saya berusia 2 bulan hinggalah menunggu saat melahirkan. Selain dari kulit yang cantik rambut anak saya juga lebat, hitam dan lembut. Daya fikiran anak saya cergas, mudah memahami dan telah mula mengagah seawal umur 1 setengah bulan. Bagi saya SALINDAH adalah satu produk yang istimewa dan wajar diambil oleh semua ibu-ibu hamil

.Guna Salindah se awal kandungan 2 mingguIbu: Nor Mukminah Hamzah Anak: Nur Aisyah Al-Humaira’ Md. Shahrifudin

Dalam usia kandungan saya 2 minggu lagi saya telah mengamalkan produk SALINDAH. Sepanjang tempoh kehamilan anak kedua saya tiada masalah. Saya sentiasa cergas.dan dapat melahirkan anak dengan mudah serta dapat bersalin secara normal memandangkan anak pertama saya bersalin melalui pembedahan. Anak saya jarang demam, kalau demam pun mudah sembuh, pintar & aktif. Kulitnya lembut dan cantik. Memang nampak perbezaan antara anak pertama & anak kedua. Sekarang usia anak saya 6 bulan saya memberikannya EXAMO & GROWELL, anak saya sukakannya. Sekarang anak saya sudah pandai mengangkatkan badan untuk merangkak. Saya telah memperkenalkannya kepada kawan-kawan saya dan saya akan setia pada produknya. Terima kasih SALINDAH & ERA EDAR.

.Kulit cantik & jarang demamIbu: Puan Halimatul Sa’adiah binti Ramli

Muhammad Naufal Alimi

Muhammad Syahid Asy-Syafie

Anak saya seorang yang cergas dan aktif. Dia mudah memahami apa yang diajar. Kulitnya bersih Aanak saya juga jarang demam. Jika demam pun cepat sembuh. Sehingga kini saya masih menggunakan produk jenama Dr. Azizan seperti susu BIO-LAC.

.Kesannya sungguh luar biasaIbu: Nordiana Kasmayati bt Mat Noor Anak: Muhammad Airell Izdham

Terima Kasih kepada kawan saya kerana memperkenalkan SALINDAH. Sejak disahkan hamil saya tercari-cari apa produk yang sesuai sebagai persediaan menyambut orang baru..sehinggalah usia kandungan saya menjangkau 7 bulan barulah saya diperkenalkan dengan SALINDAH. Saya berusaha habiskan semua set sebelum bersalin….alhamdulilah kesannya sungguh luar biasa, saya begitu cergas dan tidak pernah mengalami sebarang alahan..3/3/2007 merupakan tarikh yang cukup bermakna buat saya dan suami. Kami dikurniakan seorang bayi lelaki yang comel dan sihat. kini usianya sudah menjangkau 4 bulan. Dia begitu aktif dan pintar. TERIMA KASIH SALINDAH

.Tulang keras & tak banyak kerenahIbu: Puan Nora, Gombak

Muhammad Faiz (1 tahun), lahir 26/04/2007 – perbezaan ketara berbanding abang-abangnya ialah, tulangnya nampak lebih keras & tidak banyak kerenah. Yakinlah dengan kebaikan SALINDAH.

Sihat sepanjang kehamilanIbu: Puan Diyana Atan

Sejak dapat tahu hamil, saya telah diperkenalkan dengan produk SALINDAH oleh kakak. Alhamdulillah semasa di awal peringkat kehamilan tiada langsung muntah-muntah, loya-loya, pening kepala dan macam-macam lagi yang biasa terjadi kepada ibu mengandung. Badan juga terasa sihat, tak penat… pendek kata sepanjang tempoh kehamilan saya merupakan seorang ibu yang aktif! Tanggal 25hb Julai 2005 lahirlah putera comel yang diberi nama Naim bin Mohamed Faizal… seorang anak yang aktif, pintar dan comel!

.Baby Bio-LacIbu: Puan Suzita Husain

Baby BIO-LAC… Nurmawaddah Syufiah Bt Muhd Ashraf dari berusia 3 minggu hingga sekarang 1 tahun 4 bulan.. banyak kelebihan yang dapat kita perolehi jika anak minum susu BIO-LAC

 

 *** Jangan lupa kongsikan pengalaman anda pula dengan menghantar foto & coretan ke alamat email rasmi kami.

Koleksi Lain:

Read More
Testimoni Produk

Anak-Anak Salindah (Koleksi 1)

Ibu & Anak-anak Salindah dicari !

Kami memerlukan cerita & pengalaman anda sebagai seorang ibu yang pernah mengandung & bersalin atau apa-apa saja foto menarik bersama bayi atau anak anda serta tulisan ringkas disebalik foto tersebut untuk diletakkan di ruangan ini.

E-mailkannya kepada kami bersama gambar digital anda. Sertakan juga maklumat berikut: 1. Nama anda & pasangan 2. Nama anak 3. Coretan ringkas 

 

Anak Cergas & Cerdas

Pasangan: Pn. Noorhasline & En. Mohamad Zukhairi Anak: Mohamad Hasif Fikri (5 bulan) Tarikh Bersalin: 8 Mac 2009

 

Saya telah diperkenalkan Salindah oleh ibu saudara saya sebelum saya mengandung lagi. Beliau menceritakan pengalaman mudah bersalin anaknya yang ketiga.

Sebelum ini ibu saudara saya mengalami pelbagai komplikasi setiap kali mengandung sehinggalah dia menemui Salindah. Anaknya juga berbeza dari adik beradik yang lain iaitu sangat bijak dan cergas. Saya menggunakan (anak pertama) Salindah sejak usia kandungan 3 bulan lagi. Alhamdulillah saya kurang mengalami alahan yang teruk dan pernah muntah hanya sekali sahaja sepanjang mengandung.

Ketika melahirkan pun sangat bukaan cepat terbuka. Selepas bersalin, saya rasa bertenaga. Anak lelaki saya memiliki kulit sangat putih kemerah-merahan, tulang yang keras, mengangkat kepala pada usia 2 hari, kepala tegak pada usia 3 bulan, meniarap pada usia 3 bln, dan mula melonjak-lonjak kaki pada usia sebulan.

Sekarang usia anak saya 5 bulan. Perkembangannya sangat baik, pintar dan keletah serta aktif. Saya banyak mengesyorkan Salindah pada rakan2 di tempat kerja. Sekarang saya menggunakan Growell sebagai makanan tambahan anak saya.Insyaallah anak yang kedua dan seterusnya saya akan menggunakan Salindah. Bersyukur pada Allah Taala dan Terima kasih Salindah kerana menjadikan pengalaman bergelar ibu menjadi saat terindah.

Tarikh Kiriman: 23/08/2009 Nota: Ayat asal tidak diedit. 

 

Mabuk Teruk

Pasangan: Pn. Norazleen Binti Rijaluddin & En. Hairul Azhar Bin Abdul Rahman Anak: Muhammad Harith Aiman (3 Bulan)

Saya mengetahui mengenai Salindah ini dari internet. Masa itu saya baru disahkan mengandung 9 minggu. Kebetulan ada kakak di office saya pernah menggunakan Salindah . Begitu juga seorang jiran depan rumah saya. Saya mula makan bila masuk 3 bulan mengandung. Saya alami mabuk yang teruk selama 6 bulan. Kata orang apabila menggunakan Salindah akan hilang mabuk tapi saya masih mabuk teruk tapi meneruskan juga memakan Salindah . Walaupun hasilnya saya tidak nampak semasa mengandung tapi saya dapat lihat hasilnya semasa mula sakit hendak bersalin.

Saya sakit tidak lama. Bukaan dari 2cm hingga ke 10cm hanya dalam masa sejam lebih. Saya hanya masuk labour room tidak sampai 10 minit pastu keluarlah babyku yg comel. Masa di hospital ramai yang memuji kulit Aiman bersih. Hingga la sekarang kulit aiman licin. Alhamdulillah dia tak ade masalah ruam. Walaupun Aiman baru 3 bulan dia sudah pandai tengok tv. Sudah boleh nak meniarap. melonjak sejak umur 2 minggu lagi. Kuat betul tulangnya. Ramai orang tegur tak sangka anak saya baru 3 bulan sebab nampak cerdiknya macam sudah 8 bulan lebih. Dia pun tak banyak ragam. Insya Allah next mengandung saya akan ambil Salindah lagi.

Tarikh Kiriman: 09/07/2009 Nota: Ayat asal tidak diedit. 

 

Guna Salindah Atas Sokongan Suami

Pasangan: En. Mohd Zulkarnain Bin Mohd Daud & Pn. Nor Isnaini binti Bahrim Anak: Nur Fasha Shahira binti Mohd Zulkarnain

Sewaktu saya mengandung sebulan, saya mengalami muntah-muntah yang teruk, sakit kepala dan badan sering terasa lemah. Atas kasih sayang suami, dia telah memperkenalkan Set Bersalin Salindah kepada saya. Pada mulanya saya agak ragu-ragu dengan Set Bersalin Salindah ini kerana ia agak baru pada saya tapi setelah suami memberi sokongan penuh, saya pun mengambil keputusan untuk mencuba Set Bersalin Salindah . Boleh dikatakan ia adalah ubat yang paling mujarab, sebelum ini saya tidak pernah merasakan satu kelainan pada sistem tubuh saya sebelum memakan ubat ini. Saya dapati diri saya berasa cergas dan bersemangat untuk melakukan kerja-kerja harian. Kini, usia anak saya adalah 9 bulan dan kulitnya bersih, aktif, cepat belajar sesuatu, mempunyai tulang yang kuat dan comel...kepada ibu-ibu yang mengandung, saya sarankan cuba Set Bersalin Salindah . Anda akan terasa keistimewaannya. Terima kasih Salindah !

Tarikh Kiriman: 18/06/2009 Nota: Ayat asal tidak diedit.

 

 

 

Kurang Alahan

Ibu: Pn. Zuriani binti Mohammed Zain, Putrajaya

[caption id="" align="alignleft" width="149"] Anak Kedua: Nur Sufi Zulaikha binti Mohd Tarmizi[/caption][caption id="" align="alignnone" width="149"] Anak Pertama: Nur Sufi Sufiyya binti Mohd Tarmizi[/caption]

Saya mengambil produk Salindah se awal 2 bulan kehamilan hinggalah saat melahirkan. Hasilnya saya lebih bertenaga semasa mengandung dan kurang alahan. Kesakitan semasa melahirkan juga tidak lama. Saya mudah untuk bersalin. Anak-anak saya lahir dengan sihat dan memiliki rambut yang hitam lebat dan kulit yang bersih dan cantik. Anak sulung saya kini berusia 2 thn 5 bulan dan yang bongsu berusia 6 bulan. Kedua-duanya memiliki daya fikiran yang cergas dan mudah memahami perkara baru. Saya mengesyorkan produk ini kepada rakan-rakan kerana produk ini sungguh istimewa.

Tarikh Kiriman: 20/05/2009 Nota: Ayat asal tidak diedit. 

 

Lebih Comel Walaupun kulit Tidak Cerah

 

 

Puas Hati Dengan Set Salindah

Pasangan: Pn. Norhana Sharany & En. Hafizi Zainal Abidin Anak: Muhammad Hafizul Haniff b. Hafizi (6 Bulan)

Saya telah membuat keputusan untuk mengambil set mengandung Salindah selepas melihat sendiri kakak saya mengambilnya semasa mengandung kedua-dua orang anaknya. Selepas merasai sendiri kehebatan Set mengandung Salindah baru saya tahu kenapa kakak saya sentiasa ceria dan sihat masa mengandung.

Alhamdulillah saya tiada alahan dan sentiasa aktif serta memandu sendiri ke tempat kerja sehingga saat hari bersalin.

Syukur kerana saya turun tanda semasa di rumah. Saya relax saja dan sempat makan sebelum suami bawa ke hospital. Bermalam sehari di hospital dan esoknya saya bersalin dengan mudah . Muhammad Hafizul Haniff lahir dengan kulit yang cantik bersih dan tidak kena pengakit kuning.

Semasa dalam pantang Haniff mudah untuk dimandikan kerana kakinya dapat berdiri. Sekarang Haniff dah mencecah 6 bulan dan semakin aktif, cerdik dan cepat belajar.

Sekarang saya sedang mengandung lagi dan akan mengamalkan set Salindah bila kandungan masuk 3 bulan. Kakak saya yang sedang hamil anak ke 3 sudah pun mengamalkannya sekarang. Kakak ipar saya yang belum pernah mencuba turut berminat memilih set Salindah . Kami amat berpuas hati dengan Set Salindah .

Tarikh Kiriman: 06/04/2009 

 

Salindah Set Lengkap

Pasangan: Pn. Sarwina Binti Abdul Rahman & En. Ishamrizull Bin Ismail Anak: Hana Sofea Humaira Binti Ishamrizull (2 Bulan)

Saya disahkan hamil pada April 2008 pada masa tu kandungan saya baru mencecah sebulan lebih. Atas rasa risau kesihatan diri dan anak di dalam kandungan saya mengamalkan set lengkapSalindah sejak kandungan saya berusia 12 minggu. Alhamdulillah sejak mengandung sehingga kelahiran saya tidak mengalami sebarang alahan dan sebarang sakit kronik walaupun saya mengidap asma yang kronik.

Salindah memang menakjubkan. Selepas kelahiran pada 19/01/2009, saya terus mengamalkan Set Salindah Selepas Bersalin. Alhamdulillah sepanjang dalam pantang saya tidak mengalami sakit batu meriyan yang dikatakan teramat sakit apabila kena. Paling menakjubkan anak saya sejak lahir boleh mengangkat kepalanya sendiri. Tulangnya keras seperti bayi selepas pantang. sehingga doktor pakar yang menyambut kelahiran Sofea terkejut melihatnya boleh berpaling kiri dan kanan tanpa perlu dipegang kepalanya. Sekarang sofea sudah masuk 2 bulan dan telah boleh meniarap sendiri. Terima kasih Salindah .

Sekarang saya sedang menggunakan Examo, Growell dan Susu Bio-Lac untuk sofea membesar dengan sihat, aktif dan pintar... Insya'Allah...

Tarikh Kiriman: 21/03/2009 

 

Salindah & Examo

Pasangan: Pn. Siti Sa'adiah Adam & En. Mohd Soffi Mohd Yusoff Anak: Nur Arissa Soffea Mohd Soffi (11 bulan)

Saya mengamalkan Salindah sejak usia kandungan 13 minggu. Sepanjang kehamilan saya tidak mengalami alahan dan rasa sihat sentiasa. Alhamdulillah saya melahirkan Arissa pada malam Jumaat 3 April 2008 dengan berat 3.17kg.

Saya tidak mengalami sakit yang lama. Dengan hanya turun tanda-tanda pendarahan yang sikit saya ke hospital dan tidak sampai sejam saya selamat melahirkan anak sulung saya. Kawan-kawan pun hairan sebab pengalaman mereka terpaksa menanggung sakit yang agak lama untuk bersalin.

Kini Arissa sudah pun berusia 11 bulan dan saya berikannya Examo. Walaupun usianya baru 11 bulan. tetapi dia nampak cerdik dan cepat belajar sesuatu. Insya'Allah, jika ada rezeki untuk hamil anak yang ke dua, saya akan mengambil Salindah lagi sebagai makanan tambahan. Terima kasih Salindah .

Tarikh Kiriman: 12/03/2009 

 

Anak-anakku

Pasangan: Pn. Rubiatun binti Ahmad & En. Nor'Azmi bin Mohd Bukari

Anak: 1) Muhammad Nazmi Hazim bin Nor'Azmi ( 2 thn 3 bln) 2) Nur Najlaa Haifa Bt Nor'Azmi (4 bln)

 

 

 

 

Alhamdulillah, dengan produk Salindah  ini, anak-anak dan keluarga sihat. Anak saya yang sulung Hazim, saya berikan susu Bio-Lac dan juga Examo. Bila hazim demam atau selsema saya berikannya susu Bio-Lac dan demamnya cepat reda. Begitu juga dengan Examo. Hazim begitu aktif dah cepat memahami dan pertuturannya juga baik. Saya mengamalkan Salindah bila saya mengandung anak kedua. Sepanjang tempoh kehamilan saya sihat dah aktif. Bersalin pun mudah. Dengan kulit yang cantik dan sekarang Haifa sudah boleh meniarap dan jarang meragam. Terima kasih Salindah .

Tarikh Kiriman: 06/08/2008 

 

Anakku yang cergas dan cerdas

Ibu: Puan Awatif Hashim (Dari Iskandariah, Mesir) Anak: Ahmad ASy-Syathibi b. Ahmad Mustafarudin

Assalamualaikum.. Saya Puan Awatif Hashim dari Iskandariah, Mesir.. Saya mula mengambil Salindah apabila kandungan mencecah 3 bulan. Pada mulanya saya tidak tahu langsung mengenai Salindah namun selepas disyorkan oleh ibu mertua saya amat hargai akan keberkesanannya. saya aktif ke kuliah walaupun sedang sarat. Alhamdulillah... anak saya, Ahmad ASy-Syathibi b. Ahmad Mustafarudin selamat dilahirkan lebih kurang 30 minit. Sakarang usianya sudah 5 bulan. Perkembangan fizikalnya sangat pantas. Dia sudah pandai merangkak tepat usianya 5 bulan. saya menyedari hal ini apabila meninggalkannya sekejap dan meletakkan mangkuk makanannya jauh di hadapannya. Walaubagaimanapun Syathibi sudah memasukkan tangannya ke dalam mangkuk dengan pantas tanpa saya sedari! Hal ini amat mengagumkan saya lebih-lebih lagi dia sudah pandai mengangkat kepala semenjak dilahirkan. Malah, pada umurnya 3 bulan dia sudah pandai meniarap dan mengguling-gulingkan badan. Keletahnya seolah-olah bukan pada usianya yang sebenar. Ramai yang kagum melihatnya sehingga ada yang meneka umurnya sudah 10 bulan. Saya sungguh berbangga kerana mempunyai anak yang sihat dan cerdas. Salindah sememangnya tidak mengecewakan saya dengan berkat doa kepada Allah S.W.T. Semoga anakku menjadi seorang ulamak warasatul anbia'. Ameen.. .

Tarikh Kiriman: 26/07/2008 

 

Bayiku Seindah Salindah

Pasangan: Siti Zubaidah binti Dol muin & Norhanazid Bin Musa Anak: Siti Nuralya Alysa binti Norhanazid

Bayi comelku dilahirkan tanpa masalah PENYAKIT KUNING yang begitu kerap menyerang semua bayi. Alhamdulillah...inilah kesan kebaikan Salindah yang saya gunakan sejak kandungan berusia 3 bulan hingga melahirkan. Sehingga kini setelah memasuki usia bayi 3 bulan setengah tiada mengalami masalah demam atau lain-lain. Yang paling best tu selepas injection pun baby still maintain jer... Selain dari tulang yang kuat dan kulit yang halus ternyata Salindah membawa banyak kebaikan untuk kami sekeluarga.

Tarikh Kiriman: 25/07/2008

 

 

 

 

Anakku Sayang

Ibu: Rahmah Ibrahim Anak: Fara Farisya Fahimi

Lahir pada 19/11/2003 selepas doktor mengeluarkannya, matanya terus terbuka dan hilang rasa sakit bersalin. Terima kasih Salindah .

* Foto diterima melalui MMS. Terima kasih atas sumbangan Pn. Rahmah. 

 

Anak Yang Aktif

Ibu: Ismaroni Binti Hussin Anak: Nur Batrisyia Husna Binti Norman

Saya dikenalkan dengan produk Salindah oleh kawan saya. Saya mengamalkan Salindah dari awal sampai masa untuk melahirkan. Ternyata Salindah amat berkesan. Walaupun melahirkan anak sulong tapi tidak merasakan kesakitan yang lama untuk melahirkan anak saya. Sekarang Husna berumur 1 tahun 3 bulan. Sepanjang tempoh tersebut, Husna jarang terkena penyakit dan sangat aktif. Saya pun mengensyorkan kepada kawan-kawan saya yang sedang hamil sekarang dan saya akan terus menggunakan Salindah untuk kehamilan yang akan datang, Insya'allah.

 

Anakku Sayang

Pasangan: Pn. Juraidah Ab. Rahman & En. Badri Sham Ahmad Anak: Adam Iskandar

Alhamdullilah...Saya telah selamat melahirkan bayi pertama. Semasa mengandung saya mengamalkan produk Salindah . Alhamdullillah, produk itu sesuai dengan saya. Keadaan kesihatan dan kandungan saya amat baik sepanjang tempoh kehamilan. Saya juga tidak mengalami alahan yang teruk. Selera makan juga bertambah sehingga hampir melahirkan.Walaupun terlewat daripada jangkaan bersalin, bayi saya amat sihat dan dia juga tidak mengalami jaundis. Sekarang usianya sudah 4 bulan dengan berat badan 7.2kg.

 

 

 

 

Comelnya

Ibu: Pn. Rita binti Darmansah Anak: Farisha bt Fazrul Haqimi Reimi

Tidak sia-sia saya mengamalkan Salindah SET LENGKAP. Selain tidak merasa sakit bersalin (semasa menunggu laluan buka hingga 5cm, rasa sakit tidak terasa) baby lahirpun tak kena kuning. Selain dari baby lahir sihat, perkembangan baby begitu cepat dan tidak ada ragam tangis malam. Lepas bersalin badan saya begitu bertenaga... seolah-olah bukan baru lepas bersalin. Saat menunggu kelahiran saya begitu tenang sekali tanpa merasa takut, risau atau gentar. Terima kasih Salindah kerana menjadikan pengalamanku dari mula mengandung (baby pertama) hingga bersalin begitu indah sekali.

 

 

Teruja menggunakan SALINDAH

Pasangan: Suzaina Liza Bt Ahmad & Mohd Nazira B Md Isa Anak: Muhammad Adib & Auni Athirah (Kembar sepasang, tarikh lahir: 28 Mei 2007)

 

 

 

 

 

 

 

 

Aku mengenali Salindah Melalui kawan yang pernah menggunakan produk ini. Apabila aku disahkan mengandung dan diberitahu oleh doktor kandungan ku kembar aku lebih teruja untuk menggunakan produk Salindah . Ketika mengandung kandungan dan kesihatanku baik dan aku dapat bekerja sehingga hari terakhir sebelum aku hendak bersalin. Aku dapat melahirnya anak kembarku secara normal.

Kini anak-anakku sudah berusia 6 bulan, mereka aktif, sihat dan jarang sakit. Kulit mereka juga bersih. Aku amat berpuas hati dengan produk ini. Terima kasih Salindah . 

 

Penantian Selama 9 Tahun...

Pasangan: En. Ahmad Ridzwan & Pn. Norazian Anak: Muhammad Arief Nuqman

 

"Assalamualaikum, terima kasih Salindah . Kini anak kami telah berusia 5 bulan pada 8 hb November 2007. Berkat kesabaran dan doa, kami menunggu kelahiran Muhammad Arief Nuqman selama 9 tahun. Anak kami sihat seperti yang dihajati.

Penggunaan Salindah seperti yang disyorkan, isteri saya tidak mengalami sebarang alahan dan bertenaga sepanjang kehamilan.

Bagi Muhammad Arief Nuqman, tiada masalah, meragam, tulangnya kuat dan kini mula mahu duduk dan tersenyum. Kalau dilihat pada tubuhnya, tidak seperti usianya. Pada raya yang lalu (Oktober 2007) ramai yang tidak menyangka usianya baru 4 bulan. Ramai kalangan rakan dan saudara-mara ingin mencuba Salindah ."

- En. Ahmad Ridzwan

 

"Perbezaan selepas makan set Salindah lepas bersalin amat ketara berbanding set jamu. Saya lebih bertenaga walaupun berjaga malam untuk menyusu, waktu siang di pejabat saya kurang mengantuk, saya lebih ceria dan aktif justeru badan cepat langsing. Kini saya menggalakkan kawan-kawan saya yang mengandung mengambil set Salindah ."

- Pn. Norazian

 

Bersalin Mudah

Ibu: Siti Hajar Bt Razali Anak: Siti Sufiyyah Hanis Bt Mohd Hisham

"Seawal kandungan 12minggu saya dah ambil Salindah . Memang Salindah untuk kebaikan ibu dan bayi. Tak susah lahirkan Siti Sufiyyah Hanis. Sampai 2 jururawat terpaksa cek untuk buat perbandingan. Jalan dah buka 7cm tapi masih tak terasa sakit. Alhamdulillah, saya selamat lahirkan Sufi pada 12.45pm (11/03/07). Untuk bayi pula, Sufi jarang demam, dan ramai yang kata dia nampak cerdik bila diagah. Dia juga jarang meragam." 

 

SALINDAH - produk istimewa dan wajar diambil oleh semua ibu-ibu hamil

Ibu: Zuriani binti Mohammed Zain Anak: Nur Sufi Sufiyya binti Mohd Tarmizi Tarikh Lahir: 26 Disember 2006

Anak saya lahir dengan kulit yang cantik. Ramai yang memuji kulit anak saya yang bersih. Saya mengamalkan Salindah sedari kandungan saya berusia 2 bulan hinggalah menunggu saat melahirkan. Selain dari kulit yang cantik rambut anak saya juga lebat, hitam dan lembut. Daya fikiran anak saya cergas, mudah memahami dan telah mula mengagah seawal umur 1 setengah bulan. Bagi saya Salindah adalah satu produk yang istimewa dan wajar diambil oleh semua ibu-ibu hamil

 

 

 

 

Guna Salindah se awal kandungan 2 minggu

Ibu: Nor Mukminah Hamzah Anak: Nur Aisyah Al-Humaira’ Md. Shahrifudin

Dalam usia kandungan saya 2 minggu lagi saya telah mengamalkan produk Salindah . Sepanjang tempoh kehamilan anak kedua saya tiada masalah. Saya sentiasa cergas.dan dapat melahirkan anak dengan mudah serta dapat bersalin secara normal memandangkan anak pertama saya bersalin melalui pembedahan. Anak saya jarang demam, kalau demam pun mudah sembuh, pintar & aktif. Kulitnya lembut dan cantik. Memang nampak perbezaan antara anak pertama & anak kedua. Sekarang usia anak saya 6 bulan saya memberikannya Examo & Growell , anak saya sukakannya. Sekarang anak saya sudah pandai mengangkatkan badan untuk merangkak. Saya telah memperkenalkannya kepada kawan-kawan saya dan saya akan setia pada produknya. Terima kasih Salindah & ERA EDAR.

 

 

 

Kulit cantik & jarang demam

Ibu: Puan Halimatul Sa'adiah binti Ramli

[caption id="" align="alignnone" width="181"] Muhammad Naufal Alimi[/caption][caption id="" align="alignnone" width="182"] Muhammad Syahid Asy-Syafie[/caption]

Anak saya seorang yang cergas dan aktif. Dia mudah memahami apa yang diajar. Kulitnya bersih Aanak saya juga jarang demam. Jika demam pun cepat sembuh. Sehingga kini saya masih menggunakan produk jenama Dr. Azizan seperti susu Bio-Lac.

 

 

Kesannya sungguh luar biasa

Ibu: Nordiana Kasmayati bt Mat Noor Anak: Muhammad Airell Izdham

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Terima Kasih kepada kawan saya kerana memperkenalkan Salindah . Sejak disahkan hamil saya tercari-cari apa produk yang sesuai sebagai persediaan menyambut orang baru..sehinggalah usia kandungan saya menjangkau 7 bulan barulah saya diperkenalkan dengan Salindah . Saya berusaha habiskan semua set sebelum bersalin....alhamdulilah kesannya sungguh luar biasa, saya begitu cergas dan tidak pernah mengalami sebarang alahan..3/3/2007 merupakan tarikh yang cukup bermakna buat saya dan suami. Kami dikurniakan seorang bayi lelaki yang comel dan sihat. kini usianya sudah menjangkau 4 bulan. Dia begitu aktif dan pintar. TERIMA KASIH Salindah 

 

Tulang keras & tak banyak kerenah

Ibu: Puan Nora, Gombak

Muhammad Faiz (1 tahun), lahir 26/04/2007 - perbezaan ketara berbanding abang-abangnya ialah, tulangnya nampak lebih keras & tidak banyak kerenah. Yakinlah dengan kebaikan Salindah . 

 

Sihat sepanjang kehamilan

Ibu: Puan Diyana Atan

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Sejak dapat tahu hamil, saya telah diperkenalkan dengan produk Salindah oleh kakak. Alhamdulillah semasa di awal peringkat kehamilan tiada langsung muntah-muntah, loya-loya, pening kepala dan macam-macam lagi yang biasa terjadi kepada ibu mengandung. Badan juga terasa sihat, tak penat... pendek kata sepanjang tempoh kehamilan saya merupakan seorang ibu yang aktif! Tanggal 25hb Julai 2005 lahirlah putera comel yang diberi nama Naim bin Mohamed Faizal... seorang anak yang aktif, pintar dan comel! 

 

 *** Jangan lupa kongsikan pengalaman anda pula dengan menghantar foto & coretan ke alamat email rasmi kami.

Koleksi Lain:

Read More
Testimoni Produk

Anak-Anak Salindah (Koleksi 2)

Ibu & Anak-anak Salindah dicari !

Kami memerlukan cerita & pengalaman anda sebagai seorang ibu yang pernah mengandung & bersalin atau apa-apa saja foto menarik bersama bayi atau anak anda serta tulisan ringkas disebalik foto tersebut untuk diletakkan di ruangan ini.

E-mailkannya kepada kami bersama gambar digital anda. Sertakan juga maklumat berikut: 1. Nama anda & pasangan 2. Nama anak 3. Coretan ringkas 

 

Anak Ibu & Ayah

Pasangan : En. Mohd Syarwani B. Saidin & Pn. Norzila Bt Zainal Abidin Anak : Nur Qisya Sumayyah Bt Mohd Syarwani

Saya telah diperkenalkan dengan produk Salindah ini oleh kakak ipar saya yg melahirkan Nur Ameera Yasmin yang comel dan aktif. Setelah hamil saya turut mencuba salindah semasa 4 bln usia kehamilan.

Dengan produk Salindah ini saya tidak mempunyai alahan dan sentiasa aktif semasa usia kehamilan. Kini Qisya telah berusia 5 bulan dan pergerakannya sangat aktif.

Qisya mampu meniarap di usia 3 bulan. Hasil menggunakan produk Salindah juga memberi kesan yang baik untuk kulitnya. Tidak ada masalah ruam dan kulit sensitif. Saya berhasrat untuk memberi Examo selepas ini. Terima kasih Salindah.

Tarikh Kiriman: 26/05/2011 Nota: Ayat asal telah diedit pada tahap paling minima. 

 

Anak Yang Aktif

Nama Pasangan: Pn.Nur Eza Edayu bt.Rahmat En.Azizul b. Abd Rahman

Nama Anak: Nurhana Damia bt. Azizul (5bulan)

Saya mengambil produk Salindah ketika usia kandungan mencecah 3bulan. Alhamdulillah bayi dilahirkan tanpa masalah penyakit kuning.Dia boleh meniarap ketiak usianya 3bulan… malah sudah pandai melonjak lonjak ketika usianya 1bulan.Kini usianya sudah mencecah 5bulan,dia sangat aktif, boleh meniarap ke mana sahaja dan sudah pandai menggunakan walker. Dia juga sudah pandai memegang botol susunya sendiri.

Alhamdulillah Damia sehingga kini tiada mengalami masalah demam atau lain-lain.Dia juga tidak menangis selepas injection sebaliknye senyum sahaja jika di tegur. Damia kini semakin cerdik dan cepat belajar sesuatu. Dengan berkat doa kepada Allah S.W.T, saya dapat melalui tempoh kehamilan dengan seronok disamping menggunakan produk Salindah … Saya kini mengesyorkan produk Salindah kepada rakan-rakan. Terima kasih salindah.

Tarikh Kiriman: 07/04/2010

Nota: Ayat asal telah diedit pada tahap paling minima. 

 

 

Alahan Teruk

Nama Pasangan: Pn. Muziani Azrina Binti Musa En. Ahmad Kamal Bin Muhamad

Nama Anak: Afrina Batrisyia Binti Ahmad Kamal

Assalamu’alaikum. Saya mula menggunakan set bersalin Salindah bermula dari kandungan saya berusia 2 bulan. Sebelum menggunakannya saya mengalami alahan yang teruk sehingga berat badan saya turun mendadak.

Saya tidak boleh makan seperti kebiasaannya. Kawan saya yang mula memperkenalkan Salindah kepada saya untuk dicuba. Alhamdulillah selepas menggunakan produk Salindah bermula dari awal kandungan sehingga melahirkan saya tidak mengalami sebarang masalah.

Hasilnya, anak saya Afrina Batrisyia sangat cerdik dan jarang terkena penyakit seperti selsema atau demam. Batrisyia juga cepat berjalan dan mula mahu bercakap. Tulang Batrisyia sangat kuat. Giginya tumbuh dengan cantik. Kulitnya juga licin tidak mudah meninggalkan kesan parut. InsyaAllah saya akan tetap menggunakan produk ini sehingga kelahiran yang akan datang. Terima kasih Salindah .

Tarikh Kiriman: 06/04/2010

Nota: Ayat asal telah diedit pada tahap paling minima. 

 

 

Salindah,Examo,Bio -Lac memang hebat!

Nama Pasangan: En. Sazali Saad Pn. Dang Anum Nazam

Nama Anak: 1. Muhammad Adam Mukhlis (31.10.04) 2. Dang Alia Nakhlis (09.06.06) 3. Muhammad Adib Mukhlis (24.09.07) 4. Muhammad Aidid Mukhlis (20.10..09)

Assalamualaikum dan Ribuan Terima Kasih kepada Era Edar Marketing.

Saya diperkenalkan produk ini oleh suami saya setelah selepas sebulan kami berkahwin dan saya disahkan mengandung. Saya mengunakan produk Salindah ini sejak dari anak pertama hingga ke empat.

Alhamdulilah sepanjang mengandung diri saya dah anak dalam kandungan sihat.. saya amat cergas sehingga hari kelahiran ke empat-empat anak… Dan sepanjang mengandung Alhamdulilah segala rekod bulanan saya ke klinik semuanya baik. Selera makan amat baik memandangkan saya tidak mengalami sebarang alah mengandung ke empat-empat anak. Keempat-empat anak dilahir dengan begitu mudah berkat menggunakan Salindah  dan doa pada ALLAH..

Anak pertama sakit besalin hanya 1 jam dah terus buka 8cm, anak kedua sakit-sakit pinggang pergi hospital terus dah terbuka 10cm, anak ketiga sakit pinggang juga pergi hospital dah buka 8cm dan yang keempat ni tiada tanda sakit langsung cuma dah cukup 39minggu saja pergi hospital check dah buka 8cm tetapi masih tidak ada contraction hingga diberi ubat sakit barula besalin…

Saya amat bersyukur kesemua anak lahir dengan begitu mudah tanpa menunggu lama di dalam labour room. Semua anak dilahirkan secara normal… Sepanjang mengandung juga saya mengamal memakan Examo.. Saya juga memberikan anak-anak saya memakan Examo sejak umur mereka 2hari hinggala ke saat ini… Alhamdulilah mereka jarang diserang penyakit,mudah dijaga, tiada meragam pada waktu malam..demam pun Alhamdulilah 2 kali setahun… dan mereka sangat aktif dan cergas..

Setelah putus susu badan saya memberi mereka minum susu  Bio-Lac … Susu  Bio-Lac sgt baik utk penghadaman… Anak Salindah memang lain dari yg lain.. Examo memang berkesan setelah saya melihat perkembangan pelajaran, mudah memahami perkara baru dan daya ingatan anak sulung yg kini berusia 6tahun amat memberansangkan..Terima kasih kepada produk Era Edar Marketing yang mengeluarkan produk-produk sebegini. Mmg Bangus!!!…saya tidak ragu-ragu untuk terus mengguna Salindah sekiranya saya mengandung lagi… Wassalam.

Tarikh Kiriman: 10/02/2010

Nota: Ayat asal telah diedit pada tahap paling minima. 

 

 

Setelah dua tahun…

Nama Pasangan:  Pn. Siti Zubaidah Dolmuin & En. Norhanazid bin Musa Nama Anak: Siti Nuralya Alysa binti Norhanazid

Setelah dua tahun menggunakan Salindah , kami dapati Alya membesar dengan penuh ceria dan aktif. Walaupun baru berusia setahun sudah boleh melakukan ‘tugasan’ kanak-kanak berumur 2 tahun hingga 3 tahun… Sudah petah bercakap dan mempunyai tulang yang kuat dna gigi yang sihat. Tarikh Kiriman: 09/02/2010 Nota: Ayat asal telah diedit pada tahap paling minima. 

 

 

Kulitnya putih kemerahan dan tulangnya sangat KUAT

Pasangan: En. Meor Shamsul Anuar & Pn. Mazura Binti Mohd Napis Nama Anak: Afiq Safwan B. Meor Shamsul Anuar

Alhamdulillah, Saya mula makan Salindah sejak mengetahui saya mengandung hingga kelahiran bayi saya. Sepanjang tempoh kehamilan dan kelahiran bayi saya yang ke-empat adalah pengalaman yang tidak dapat saya lupakan, sangat mudah berbanding ketiga-tiga anak saya yang terdahulu. Kulitnya putih kemerahan dan tulangnya sangat KUAT, cerdas dan bijak dan kurang merenget macam sesetengah bayi yang lain. Kerusi meja makan selalu menjadi mainannya diseret sekeliling rumah. Sudah pasti saya akan rekomenkan kepada saudara-mara dan rakan-rakan.

Terima kasih tak terhingga kepada pengasasnya Allahyarham Prof. Dr Azizan Ismail yang melahirkan formula ini.

Tarikh Kiriman: 04/02/2010 Nota: Ayat asal tidak diedit. 

 

 

Pengalaman Terindah menggunakan SALINDAH

Nama Ibu: Puan Nor An Binti Ibrahim Nama Bapa: Encik Mohd Rody Bin Mohamad Zin Nama Anak: Dyan Nur Qistina Binti Mohd Rody Tarikh Lahir: 30 Mei 2008 (1 Tahun 7 bulan)

Salindah produk yang bagus untuk ibu-ibu hamil. Pengalaman saya menggunakan produk ini adalah saya sangat cergas dan bersemangat tidak terasa sangat kelelahan semasa mengandung dan sehingga di saat-saat dalam wad bersalin pun tidak merasa kesakitan. Tetapi kerana saya diinduce barulah terasa sakit untuk melahirkan.
Hasil daripada saya yang hyper aktif bekerja semasa mengandung menjadikan anak dalam kandungan iaitu puteriku Dyan Nur Qistina semasa dalam perut dan apabila membesar sekarang ini menjadi anak yang aktif, sihat, cerdik. Perkembangan anak saya sangat cepat dari bulan ke bulan. Anak saya mampu berdikari, cepat belajar dan yang penting boleh menjadi macam ayahnya (rajin menolong).
Saya mengambil Set Lengkap Salindah kerana percaya bahawa produk berasakan homeopati adalah bebas daripada kesan sampingan. Suami juga menggalakkan saya mengamalkan pengambilan produk Salindah ini apabila saya mengandung lagi di masa akan datang. Pengalaman indah saya juga dikongsi bersama adik saya. Dia disahkan hamil dan telah meminta saya memesan Set Lengkap Salindah . Moga kebaikan produk Salindah ini juga dirasai oleh adik saya.

Tarikh Kiriman: 29/12/2009 Nota: Ayat asal tidak diedit. 

 

 

Dhiya Damia Binti Ainul Mohammmadzan

Nama Ibu : Siti Zubaidah Binti Alias Nama Bapa: Ainul Mohammmadzan Bin Ahmad Nama Anak : Dhiya Damia Binti Ainul Mohammmadzan

Saya pengguna Salindah . Saya menggunakan Salindah ketika 3 bulan pregnant. Ibu mertua saya yang memperkenalkan Salindah ini. Kakak ipar saya juga turut mengambil Salindah ini dari anak pertama dan second. Hasilnya, saya senang bersalin. tidak lama menunggu proses bersalin. Kata orang anak sulung lama tapi Alhamdullilah saya tak lama sangat. Saya start sakit pukul 3.30am.
.
Tiba di hospital pukul 5am saya dah buka 4cm. Pada pukul 10:12am saya selamat bersalinkan Dhiya Damia. Berat 2.8kg..tapi sakit bersalin tu memang setiap orang akan rasa. Sekarang anak saya dah 5bln..Alhamdullilah tak pernah deman. Kata doktor jika inject yang setiap bulan 2 mesti anak akan deman.tapi anak saya tidak deman. Sehingga sekarang tak pernah deman, batuk dan selsema poun..Alhamdulllilah.. Anak kakak ipar saya pun begitu juga.
.
Anak saya sekarang dah 5bln berat 8.3kg. Hampir-hampir obesiti lah kawan2 saya pun terperanjat. kerana anak dia lelaki 9 bulan sama berat dengan anak saya. Saya mensyorkan kawan saya menggunakan Salindah …InsyaAllah bulan 2 tahun depan kawan saya ni selamat bersalin. Apa pun terima kasih Salindah ..selain itu kita kena selalu berdoa kepada Allah supaya memudahkan segala-galanya…kerana kita mampu berusaha Allah yg menentukan segalanya. Amiin.
.  
Tarikh Kiriman: 25/12/2009 Nota: Struktur ayat asal tidak diedit. Hanya beberapa perkataan diubah terutamanya yang menggunakan perkataan ringkas seperti ‘sy’ (saya), ‘xlama’ (tak lama) dan lain-lain.
 
 

 *** Jangan lupa kongsikan pengalaman anda pula dengan menghantar foto & coretan ke alamat email rasmi kami.

Koleksi Lain:

 
Read More
Testimoni Produk

Anak-Anak Salindah (Koleksi 3)

Ibu & Anak-anak Salindah dicari !

Kami memerlukan cerita & pengalaman anda sebagai seorang ibu yang pernah mengandung & bersalin atau apa-apa saja foto menarik bersama bayi atau anak anda serta tulisan ringkas disebalik foto tersebut untuk diletakkan di ruangan ini.

E-mailkannya kepada kami bersama gambar digital anda. Sertakan juga maklumat berikut: 1. Nama anda & pasangan 2. Nama anak 3. Coretan ringkas

 

Tidak pernah MC semasa hamil

Ibu: Pn. Malinda Hj Baharom Ayah: En Suhaimy Yahya Anak: Anak 1- Syamer Muaz, 9thn Anak 2- Syamiera Malia, 6 thn & Anak 3- Syaraz Muazzin, 7 bln

Salam, ni anak ke 2 dan ke3 saya. saya mengambil Salindah   dr awal kandungan dan saya nampak keberkesanannya. anak2 saya jarang sakit, alhamdulilah dan saya x pernah amik m.c semasa mengandung...anak2 cerdik dan untuk yg si kecik baru msuk 7bln dah mula berdiri... Mungkin kerana Salindah dan izin Allah..

Nota: Ayat asal melalui mms tidak diedit. Tarikh: 19/10/2011

 

 

Anakku Sayang 2

Ibu: Pn. Rahmah Ibrahim Anak: Fara Farisya Fahimi (Lahir pada 19/11/2003) & Fara Amany Fahimi (Lahir pada 21/02/2009)

Puteri2 ibu berdua ni jarak jauh umur mereka 6 tahun tetapi tidak mematahkan perasaan kasih sayang yang tidak berbelah bagi sekiranya salah seorang tiada di depan mata, seolah-olah mereka berdua ni kembar. Seperti kakaknya Amany lahir terus membuka matanya terus mengelurkan lidahnya dan hilang rasa sakit. Berkat berdoa kepada Allah s.w.t. dan menggunakan produk Salindah lahirlah anakku yang sihat, cergas dan ceria. Syukur Alhamdulillah, terima kasih Salindah .

Nota: Ayat asal melalui email tidak diedit. Tarikh: 17/10/2011

 

 *** Jangan lupa kongsikan pengalaman anda pula dengan menghantar foto & coretan ke alamat email rasmi kami.

Koleksi Lain:

 

Read More
Testimoni Produk

Anak-Anak Salindah (Koleksi 4)

Ibu & Anak-anak Salindah dicari !

Kami memerlukan cerita & pengalaman anda sebagai seorang ibu yang pernah mengandung & bersalin atau apa-apa saja foto menarik bersama bayi atau anak anda serta tulisan ringkas disebalik foto tersebut untuk diletakkan di ruangan ini.

E-mailkannya kepada kami bersama gambar digital anda. Sertakan juga maklumat berikut: 1. Nama anda & pasangan 2. Nama anak 3. Coretan ringkas

 

Mudah Mengikuti Tingkahlaku Yang Ditunjukkan

Nama Bapa : Mohammad Kazim Bin Sulaiman Nama Ibu: Noreizuwani Binti Abdul Aziz Nama Anak : Nur Imanina Binti Mohammad Kazim

[caption id="attachment_3774" align="alignnone" width="432"]anak-alindah_nur-imanina_1 Nur Imanina Binti Mohammad Kazim berama ibunya Pn Noreizuwani Binti Abdul Aziz[/caption]

Alhamdulillah dengan kuasa Allah... Isteri saya telah mengamalkan pemakanan Salindah bermula bulan ketiga kandungan. Dengan izin Allah juga, isteri saya dipermudahkan ketika bersalin. Sekarang anak saya berumur 8 bulan, sudah mula berdiri serta mudah mengikuti tingkahlaku yang ditunjukkan.

Terima kasih kepada Salindah  dan syukur kepada Allah...

_

[caption id="attachment_3776" align="alignnone" width="432"]anak-alindah_nur-imanina Nur Imanina Binti Mohammad Kazim, 8 bulan[/caption]

Nota: Ayat asal melalui e-mail tidak diedit. Tarikh: 21/10/2012

 

 *** Jangan lupa kongsikan pengalaman anda pula dengan menghantar foto & coretan ke alamat email rasmi kami.

Koleksi Lain:

Read More
Testimoni Produk

Salindah bantu lahirkan bayi yang Sihat, Comel dan Pintar?

testimoni salindah

Suraiyani bersama anak kesayangan Aleeimran, ketika berusia 5 bulan.

“Saya tidak bimbang menggunakan Salindah kerana bukan sahaja tiada kesan sampingan, malah anak yang dilahirkan sungguh comel, sihat, cerdik dan pintar. Aleeimran yang dilahirkan pada 19 September 2001 yang lalu, kini perkembanngan fizikal dan mentalnya sungguh pantas.”

testimoni salindah

Ibu – Rozana Ismail, Shah Alam

Anak – Sharifah Atirah, 10 bulan

“Saya mengamalkan Salindah dari B1 hingga L12 semasa hamil anak kedua. Saya bersalin sangat mudah. Anak saya sihat, tulangnya kuat, tidak meragam pula. Semasa dalam pantang saya rasa sungguh sihat dan cergas”

testimoni salindah

Ibu – Rohaya Yusof, Perak

Anak – Ahmad Faris, 8 bulan

“Dengan mengamalkan Salindah saya sihat sepanjang hamil. Saya bersalin mudah dan anak sihat serta cergas. Saya turut memperkenalkan Salindah kepada rakan-rakan, adik-beradik dan jiran yang lain.”

testimoni salindah

Ibu – Hasnah Ismail

Anak – Nurul Huda

“Saya sungguh berpuas hati dengan kebaikan Salindah kerana semasa dalam pantang saya sihat dan sungguh bertenaga. Walaupun tidak mengambil jamu lain, saya rasa Salindah sudah mencukupi.”

testimoni salindah

Ibu – Rafidah Mohd Jali, Tmn Maluri

Anak – Norain Nadirah, 8 bulan

“Saya mencuba set Salindah selepas terbaca pengalaman ibu-ibu yang pernah mengunakannya di Majalah IBU. Saya bertambah yakin dan bersyukur kerana dapat melahirkan anak pertama dengan mudah. Anak saya sihat dan cerdas. Kulitnya bersih sekali.”

testimoni salindah

Mohd Ismath Habib Mohammad, Kg Jawa, Kelang

“Saya sekeluarga mengamalkan produk kesihatan yang dikeluarkan oleh Prof. Dr. Azizan sejak 1993. Antara produk yang paling popular ialah Examo CKM500, Examo CKM500 Plus, Matsa, dan Salindah. Produk Salindah memang berkesan. Anak sulung saya yang sedang hamil lima bulan boleh menghadiri kuliah tanpa gangguan alahan malah lebih bertenaga. Walaupun terpaksa berjalan kaki agak jauh dari asrama ke kampus, namun dia tetap tabah dan bersemangat sepanjang masa.”

Read More
X